לאחר עשור: אבו מאזן ביקר בג'נין

אבי יעקב No Comments on לאחר עשור: אבו מאזן ביקר בג'נין

יו"ר הרשות הפלסטינית, שנעדר מהעיר זה יותר מעשור, סקר את התקדמות עבודות השיקום לאחר מבצע "בית וגן". לדבריו, "הגענו לקרוא תיגר על כל מי שרוצה להכניע ולתקוף אותנו". לפני הגעתו, כוחות רבים ממנגוני הביטחון נפרסו בג'נין, שבה לרשות הפלסטינית יש נוכחות מועטה. בישראל מקווים כי הרשות תצליח להשיב מעט משליטתה בג'נין

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ביקר היום (רביעי) בג'נין, לראשונה מאז 2012. אבו מאזן ופמלייתו הגיעו למחנה הפליטים בשני מסוקים ירדניים, וביקרו בבית הקברות "אלשוהדאא", שם נקברו ההרוגים הפלסטינים במבצע "בית וגן". שני המסוקים הירדניים נחתו במנחת "חורש אלסעאדה" בעיר ג'נין, ובהם נמצאו גם מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, חוסיין א-שייח', ראש שירות המודיעין, מאג'ד פרג' ואישים נוספים.

"ג'נין האיתנה היא סמל למאבק ונחישות בעולם", אמר אבו מאזן במהלך הביקור. לדבריו, "הגענו לקרוא תיגר על כל מי שרוצה להכניע ולתקוף אותנו".

במבצע "בית וגן", שהתנהל בעיר ובמחנה הפליטים, נהרגו 12 מחבלים, וישראל הזהירה כי היא תשוב אליו אם פעולות הטרור היוצאות ממנו יימשכו. לאחר תום המבצע, כמה בכירים ממפלגת פת"ח שבהנהגת אבו מאזן, כולל סגנו מחמוד עלול, סולקו מהמחנה על ידי התושבים הזועמים. הרשות הפלסטינית, שיושבת ברמאללה, אינה נוכחת במחנה הפליטים שבו פועלות קבוצות חמושות שונות, שחלקן לפי ישראל נתמכות על ידי איראן.

אבו מאזן התייחס להצעה שעלתה בתקופת ממשל דונלד טראמפ והדגיש כי "ירושלים היא בירת מדינת פלסטין, ולא אבו דיס. נמשיך להיות איתנים ונישאר בארצנו עד שילכו אלו מהאדמות שלנו. כל העם הפלסטיני עם תושבי ג'נין והמחנה שלה עד שנשיג ניצחון". אבו מאזן שיגר גם רמז עבה נגד חמאס והג'יהאד האיסלאמי: "היד שתעז להתקרב לאחדות עמנו – נקטע אותה מהשורש". בסוף נאומו אמר אבו מאזן כי "אנחנו חייבים להיפטר מהכיבוש ולהגיד להם: עזבו אותנו, אנחנו כאן כדי להישאר". ראש הממשלה הפלסטיני קרא: "תחי ג'נין ומחנה ג'נין, אתם סמל האיתנות. כל הכבוד לכולכם".

אנשים רבים יצאו לקדם את פניו של אבו מאזן כשהגיע, חרף היחס העוין בקרב תושבי ג'נין כלפיו וכלפי הרשות הפלסטינית בעבר – דבר שאיפשר לארגוני טרור כמו חמאס והג'יהאד האיסלאמי לבנות במחנה הפליטים תשתית ציבורית רחבה. כעת נראה שיש שינוי ניכר ביחס לטובת אבו מאזן והרשות, אך במקום נצפו גם ילדים ששרו מרכבי מנגנוני הביטחון בשבח חטיבת ג'נין – דבר המצביע על הלגיטימיות שלה בקרב הציבור וההנהגה הפלסטינית.

השינוי החיובי ביחסם של התושבים לרשות ולאבו מאזן הוא תוצאה של מבצע מנגנוני הביטחון הפלסטיניים למשילות, בנוסף לרוח גבית משמעותית מישראל. גורמי ביטחון ישראליים קיימו שיתוף הדוק עם הרשות, במטרה להשיב חלק משליטתה במקום. כך, ביקורו של אבו מאזן מהווה שלב משמעותי בניסיון של הרשות להחזיר מעט שליטה בג'נין, שם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ביצעו "מבצע משילות" בימים האחרונים.



0 תגובות